کمبود هتل در ایران

یکی از مهمترین معضل های صنعت گردشگری در ایران کمبود هتل درکشور می باشد.

بازدید 947
زمان مطالعه (دقیقه) 3

به گزارش سرمایه سازان، با توجه به آمار های مرکزی در صنعت گردشگری کارشناسان معضل تعداد محدود توریست های گردشگری کم را کمبود هتل در ایران مطرح می کنند.
در این مقاله راه کارهای موجود برای مقابله با کمبود هتل در کشور را مورد بررسی قرار می دهیم

تعداد هتل در ایران

طبق آمار های بین اللملی و آمار جمعیت و گردشگری ایران، باید تعداد هتل های موجود در کشور به 24000 هتل برسد. باتوجه به چهار فصل بودن کشور ایران و همچنین سواحل جنوبی خلیج فارس بهترین موقعیت اب و هوایی منطقه اسیا در کنار شهر های توریستی کشور امارت و کشور قطر که اخیرا میزبان جام جهانی 2022 می باشد فرصت سوزی های زیادی در صنعت گردشگری شده که اکثر کارشناسان کمبود هتل‌های استاندارد در شهرهای گردشگرپذیر از اصلی‌ترین چالش‌ها می دانند.

کمبود هتل 5 ستاره در ایران

اما جالب است بدانید طبق گزارش خبرگزاری ایسنا، متاسفانه از تعداد 24 هزار هتلی که در ایران باید وجود داشته باشد فقط تعداد 1025 در ایران ساخته شده است و جالب تر از آن حدود 3 درصد این هتل ها 4 ستاره یا 5 ستاره می باشند.

  • 70درصد تور های خارجی به مقصد ایران به دلیل نبود هتل مناسب رد می شوند.
  • ایرا در شاخص تعداد هتل رتبه 113 را بین 141 کشور را دارد

نگاه انتقادی نشریه اسپانیایی به کمبود هتل در ایران

به گزارش دنیای اقتصاد، یک روزنامه اسپانیایی اعلام کرده که ایران درسال ۲۰۱۶ میزبان حدود ۷ هزار گردشگر اسپانیایی بوده و این کشور در حال حاضر دهمین مقصد درخواست شده از سوی اسپانیایی‌ها درسفرهای فاصله متوسط است. همچنین روزنامه ال کنفیدنسیال نوشته که بنابر اعلام سفارت ایران در اسپانیا، شمار جهانی‌ بازدیدکنندگان از کشورمان به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. این درحالی است که به گزارش «دنیای اقتصاد»، آمار اعلام شده با آنچه چندی پیش اعلام شد و رقمی قریب به ۵میلیون گردشگر ورودی را بیان می‌کرد فاصله زیادی دارد. این نشریه البته یادآور شده که ایران به‌دلیل نداشتن هتل‌های کافی،‌ در پاسخ به تقاضای روزافزون گردشگران ناتوان است.

- تبلیغات-
Ad imageAd image

راه کار مقابله با کمبود هتل در ایران

هتل‌های دولتی نظیر هتل‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان باید به بخش خصوصی واگذار شوند اما این اتفاق نیفتاده؛ چراکه قیمت‌ها به گونه‌ای اعلام می‌شود که نه تنها منطقی نیست بلکه هیچ سرمایه‌گذاری توانایی خرید آن را ندارد.

اکنون برای اولین بار شرکت سرمایه سازان اقدام به اجرای طرح جامع سرمایه گذاری در هتل بصورت گسترده شده و اقشار دهک پایین نیز هم می توانند با شرایطی که وجود دارد (حداقل ارزش سهام هتل) از این فرصت استثنایی جهت خرید سهام هتل اقدام نمایید. جهت مشاوره رایگان بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
1 بررسی